2013. december 3., kedd

Wochengeld és ügyintézése, vagyis 8 héttel a szülés előtti teendő

Pont most jött el az ideje annak, hogy az eddig összeszedegetett, összeolvasott-halott információkat az osztrák családi és szociális juttatási csomagokról magamban rendezzem. Elsőre egy nagy káosz uralkodott a fejemben, de egyre jobban belemélyedve a témába nagyon egyszerűnek és átláthatónak bizonyult a rendszerük.

Múlt heti kötelező nőgyógyászati vizsgálatomon a doktornő kezembe nyomott egy úgynevezett Bestätigung-ot a kiírt szülési dátummal, majd részletesen elmagyarázta, hogy mit is kell ezzel tulajdonképpen kezdenem. Először is megjegyezném, hogy 3 hivatalos példányban adta, ami nekem személy szerint nagyon szimpatikus, mert nem a kismamáknak kell szaladgálni fénymásolgatni, és úgy leadni ezeket a példányokat.

Ausztriában törvényben meghatározott, hogy a terhes nők 8 héttel a szülés előtt, vagyis a 32. héttől nem dolgozhatnak, hanem úgynevezett Schutzfrist (védelmi, oltalmi idő) alá kerülnek. Ebben az időszakban a Wochengeld jár a kismamáknak, amelynek a mértéke körülbelül a hivatalosan bejelentett fizetéssel egyenértékű.

Most ennek az ügyintézésén kell túlesnem, ami egyébként nem is olyan vészes. Múlt heti kötelezően a Krankenkassánál tett látogatásom alkalmával párhuzamban megkérdeztem az ott dolgozó hölgyeket, hogy hogyan is igényelhetem meg a Wochengeldet. Nagyon egyszerűen. Kell hozzá a doktornő által adott Bestätigung, és egy úgynevezett Entgeld- és Arbeitsgeberbestätigung. Az utóbbin agyaltam, hogy hogyan is fogom megkapni az én nem éppen túl kedves főnökömtől, de ezt is leegyszerűsítették nekem és kaptam egy formulát, amit csak ki kell a könyvelőnek az adataimmal tölteni és kész is van. Most már csak arra várok,hogy a postás mikor hozza meg és mikor vihetem a kis papírjaimat a betegbiztosítómhoz.


Helga

1 megjegyzés:

  1. Szia Helga! Azt a formulart el tudnád nekem küldeni, ha megvan még... nekem se túl kedves a főnöknőm... :( (emailem: jsarkadi@gmail.com)
    Nagyon hasznos a blogod, nagyon köszönöm a sok infót :)
    Juli :)

    VálaszTörlés